19 Şubat 2012 Pazar

Tozlu raf da neyin nesi? vol1

Artık burada okuduğum kitaplar hakkındaki yorumlarımı da paylaşmaya karar verdim.Ve evet bu kararı bugün bitirdiğim kitabın etkisiyle aldım.
Bir kitap daha yerini aldı odamdaki tozlu raflarda(.Evet tozlu çünkü annemi odama daha doğrusu odamdaki temizliğe eşlik etmesini istemem.Yada bu cümleyi tamamen edebiyat yatmak için kullanmış da olabilirim bilmiyorum.)
Kitap.Aslında sadece bir kağıt yığını gibi görünüyor ama aslında kitaba adını veren o kağıt yığının arasındaki harflerdir diye bir edebiyat daha yaptım size.Neyse ben şu kitabı inceleyim   daha fazla konudan sapmadan.
Bugün 'Aklından Bir Sayı Tut' kitabını bitirdim ve kitabın büyük bir kısmında 'vay canına' Hasssiktir' gibi kelimeler kullandığımı söylemeden geçemeyeceğim.Kitap bölümlerden oluştuğu için her bölümünün bitişinde bir 'vay canına' kelimesi evde yankılandı.
Kitapta bir cinayetin ama oldukça sıra dışı bir cinayetin basamaklarını yer alıyordu.(Ve ilk basamağı insanın kanını donduracak biçimdeydi.Bu basamakta katilin kurbanın aklından tuttuğu sayıyı bilmesi ile ortaya çıkmıştı.Gerçekten anlam veremediğim bir bölümdü ve kitabı bitirdikten sonra hala bir anlam veremedim.Okuduysanız ve nasıl sayı bildiğini biliyorsanız bana anlatmanızı rica ederim.)
Özel ve zeki bir dedektifin ağzından anlatılan kitap gerçekten bir gerginlik havası yaratıp,hızlı kalp atışlarına sebep oldu.Bitirdiğim için çok mutluyum çünkü kitabın son sayfasını çevirdikten sonra artık neler olacak diye bir düşüncem kalmadı.Ve katilin kim olduğu konusunda tek bir fikrim bile yoktu ama beklediğim gibi hiç beklemediğim birisi çıktı.Katil öylesine zeki öylesine planlı bir kişiydi ki aslında şizofren diye aklımdan geçirmedim değil.Ama her zeki olan, şizofren olacak diye bir şey söylemiyorum sadece geçmişi bu kişiyi hırçın yapmış.Ve kitabın son bölümlerinde zeki bir dedektifle zeki bir katilin konuşmaları , taktikleri ağzımı açık bırakmaya yetti.Neyse son söyleyeceğim şey kitabı okumalısınız ve gerçekten son kelimesine kadar içinde yaşıyormuş gibi hissettiğiniz kitap olacaktır.
Bu sadece bir yorum ve sonun bence demesem ayıp olacakmış gibi hissettim.Bence.

Hiç yorum yok: